bla bla bla

6 juli 2014 - Punta Del Diablo, Uruguay

Ik heb een nieuw reisblog geschreven en deze is te lezen op mijn andere site. http://www.mijnjas.com  - onder blog - reizen - ´bla bla bla´.

Een voorproefje van de nieuwe blog:

Ik stapte uit het vliegtuig in Buenos Aires en werd uiteraard meteen geconfronteerd met Spaans. Natuurlijk had ik het verwacht maar had mij er bijzonder weinig mee bezig gehouden.

Als ik eenmaal maar in Zuid-Amerika zou zijn, dan zou de rest vanzelf wel komen....
In Buenos Aires kun je je nog met Engels redden. Het is een wereldstad met zoveel verschillende culturen dat je ook met Italiaans en Duits een heel eind komt. In hostels ontmoet je verschillende mensen die voornamelijk Engels met elkaar spreken dus dat is ook geen probleem. Bovendien is het verbazingwekkend hoe snel je een taal leert begrijpen en hoe ver je komt met handgebaren en een mix van verschillende talen.

Het probleem komt als je buiten de stad gaat reizen en meer de lokale, openbare plekken gaat opzoeken.